En del av Inev AB

Telefon 0380-55 51 70 | E-post info@lanabofficeline.se

Om oss

Lanab Officeline är sprunget ur två företag med en idé om bra och ergonomiska kontorsmöbler till rätt pris, av bra kvalitet och inom rimlig tid.

Snabba leveranser och egen produktion

Vi är unika genom att kunna leverera ett brett sortiment av ergonomiska och hållbara kontorsmöbler i svensk, enkel design inom endast två veckor. Möblerna kräver minimal montering och passar bra för de flesta kontor.

Eftersom vi har egna fabriker och därmed full kontroll över vår produktion är vi både kostnadseffektiva och flexibla. Detta gör att vi även har möjlighet att vara med i större projekt där det kan vara aktuellt med speciallösningar.

Flexibelt och enkelt

Vi har en enkel syn på logistik. Istället för att tillverka allt själva bygger vi våra produkter av komponenter som vi köper in från bästa tillverkare, alla specialister på sina delar. Vi har investerat i ett stort lager där vi kan hålla hela vårt gedigna sortiment på hyllorna.

Tack vare att samma komponenter går att använda till många olika produkter är vi mycket flexibla. När du beställer monterar vi ihop de komponenter som behövs för just dina produkter – snabbt och enkelt!

 

Personuppgiftspolicy

Din trygghet och integritet är viktig för oss på Lanab Officeline. Vi tycker att det är viktigt att du vet vilka uppgifter som vi behöver från dig och hur vi behandlar dem.

Vi arbetar aktivt för att skydda dina personuppgifter. För att vi ska känna oss säkra med vår hantering av dina personuppgifter har vi tillsatt ett dataskyddsombud som har till uppgift att granska och säkerställa att vi hanterar dina personuppgifter på ett korrekt sätt. Vi utbildar alla som jobbar på Lanab Officeline i hur vi hanterar personuppgifter för att kunna säkerställa att dina personuppgifter är i trygga händer.

 

Vår historia

Lanab Design grundades av Lennart Andersson i Nässjö 1990. Vi är idag 25 anställda. Vårt huvudkontor med administration, ordermottagning och kundtjänst ligger i Nässjö där även vår stolsproduktion sker.

Tillverkningen av planmöbler sker i vår fabrik i Mjölby. Vi levererar idag våra möbler till hela Skandinavien. Under våren 2018 tillträdde Niclas Lindqvist som VD för Lanab Design.

LT Office Line grundades av Lennart Tranback med en vision om att kunna erbjuda rätt kontorsstol till rätt person och till rätt pris. År 2010 köptes Höganässtolen av LT Office Line.

Höganässtolen har tillverkat stolar sedan 1957 där de har utvecklat ett flertal modeller som varit designdrivande inom kontorsstolar.

Jobba hos oss

Vi söker medarbetare till kundsupport med placering i Nässjö

Lanab Officeline AB, en del av Inev AB, är ett företag beläget i Nässjö. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer möbler för offentlig miljö till återförsäljare i hela Skandinavien och delar av Europa. Vi har huvudkontor i Nässjö. Bolaget omsätter ca 130 MSEK med god lönsamhet och är i en expansiv fas med utbyggnation och flytt av förvärvade produktioner.

Vi söker en person med starkt ordningssinne, som trivs med att hålla en strukturerad miljö runt sig och brinner för att supporta! Du behöver såklart inte gilla idrott men skall kunna hålla ”många bollar i luften”.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter är bland annat orderregistrering, offertarbete och telefonsupport för våra kunder. Tjänsten kommer även innebära administrativt arbete som samordnare mot offentliga upphandlingar. Ritningsförslag till våra kunder kan också komma att bli en del av framtida uppgifter.

Egenskaper

Stresstålighet samt struktur och ordningssinne är högt värderade egenskaper liksom kunskap/erfarenhet av kundsupport, administrativa uppgifter samt vana av kundkontakter via telefon. Vi ser också en person som bidrar till trivsel och glädje på arbetsplatsen samt är beredd att hjälpa till där det behövs.

Grundkunskap i Officepaketet är nödvändigt samt vana vid att arbeta med affärssystem, vi arbetar i dag i Pyramid så förkunskaper i detta affärssystem är ett plus. Engelska i tal och skrift är ett krav samt erfarenhet av arbete mot offentliga sektorn.

Vid intresse, tveka inte utan skicka din ansökan senast söndag den 28 april 2019 till:  Lanab Officeline AB, Box 372, 571 24 Nässjö. Mejla: jobb@lanabofficeline.se

Frågor besvaras av Åsa Vanemo, kundsupportchef, jobb@lanabofficeline.se eller via telefon 0380-55 51 79.

Urval sker löpande. Tjänsten kan tillsättas före ansökningstiden har gått ut.

Miljö och kvalitet

Som de smålänningar vi är med båda fötterna kvar i de stora skogarna, har vi alltid miljön i fokus. Vår miljöpolicy bygger på en stark övertygelse att vi tillsammans med andra ständigt måste förbättra och förenkla för våra kunder att välja hållbara lösningar. För oss är det en självklarhet att hushålla med dina, våra och naturens resurser. För oss ska tillverkningsprocessen av möbler vara så skonsam som möjligt för miljön och det färdiga resultatet. Din arbetsplats ska ha en lång livslängd och kanske till och med kunna återanvändas. Transporterna minimeras av att våra råvaror hämtas från närområdet och råvarorna hos våra grannar håller därtill den högsta kvaliteten.

Vi har en klar och entydig ansvarsfördelning för kvalitetsarbetet där samtliga medarbetare tar ansvar och bidrar med sin kompetens. Detta skapar en hög leveranssäkerhet och ett stark förtroende hos våra kunder och på marknaden. Vår målsättning är att skapa ett mervärde för kunden. I vår kvalitetsträvande finns korta leveranstider, hög personlig service, en positiv attityd och ett intresse för våra kunder. Vi vill att våra kunder alltid ska tycka om att ha kontakt med oss, både i mejl eller på telefon.

Arbetsmiljöpolicy

Våra medarbetare är vår ryggrad och plattform. Därför vill vi att våra medarbetare ska må bra och trivas på Lanab Officeline. Företaget arbetar efter att skapa en säker arbetsmiljö där ingen riskerar att skadas fysiskt, psykiskt eller på annat sätt påverkas av en för hög, eller på annat sätt ohälsosam arbetsbelastning.

Där det är tekniskt och ekonomisk möjligt skall maskiner och processer vara utformade så att de väl lever upp till lagar och gränsvärden och i övrigt skall personlig skyddsutrustning av god kvalité tillhandahållas.

Personlig skyddsutrustning ska också tillhandahållas. Vi vill att alla ska ha ett bra arbetsinnehåll med stimulerande uppgifter och där alla medarbetare också ska ha möjlighet att påverka sin arbetssituation.

Sedan december 2018 är vi certifierade enligt miljö- och kvalitet, ISO 9001 och 14001, samt arbetsmiljö 45001.

  Ladda hem certifikatet på svenska.

  Download certificate in english.